آنلاین نهال فروشگاه آنلاین انواع نهال درختی ثبت نام ورود سبد خرید 0

پرورش نهال سیب

پرورش نهال سیب

آماده سازی بذرهای سیب برای کاشت

دانه های سیب برای شکستن خواب به طبقه بندی سرد نیاز دارند. بذرها باید حداقل ۶ هفته قبل از کاشت در یخچال مرطوب نگهداری شوند. دانه های سیب را در یک دستمال کاغذی مرطوب قرار دهید ، و سپس آن حوله کاغذی را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید ، و فقط ترک را برای تبادل هوا باز بگذارید. آن را در پشت یخچال نگهداری کنید ، هر هفته حوله را چک کنید تا مطمئن شوید که مرطوب است..

در پایان ۶ هفته ، برخی از دانه ها ممکن است از قبل جوانه بزنند. این چیز خوبی است زیرا دانه های سیب سرعت جوانه زنی بسیار کمی دارند. برخی منابع می گویند که حداقل ۳۰٪ است ، اگرچه حدس می زنم حداقل ۶۰٪ باشد ، بنابراین واضح است که متغیر است.

اگر سیب های محلی را در اواخر فصل ، ماه ها پس از برداشت خریداری کنید ، آنها از ماه ها قبل در یخچال نگهداری شده اند. ایده خوبی است که آن دانه ها را در یک دستمال کاغذی مرطوب نیز طبقه بندی کنید زیرا طبقه بندی اضافی به آنها صدمه ای نمی زند ، اما کافی نبودن ساعت های سرد باعث عدم وجود نهال سیب می شود. هنگامی که سیب های محلی ذخیره شده طولانی را باز می کنید ، این احتمال وجود دارد که برخی از دانه ها از قبل در داخل سیب شروع به جوانه زدن کنند …

چگونه می توان بذر سیب را کاشت

پس از حداقل ۶ هفته در یک حوله کاغذی مرطوب در یخچال ، می توانید دانه های سیب را مانند هر بذر دیگری بکارید. اگر بعد از یخبندان بهار گذشته و خاک کار شود ، می توان آنها را مستقیماً در خارج از خانه بکارند. از آنجا که سرعت جوانه زنی کم است و شکار از سنجاب ها ، موش ها و موش های صحرایی می تواند از اوایل مسئله باشد ، ما به طور کلی آنها را در گلدان جوانه می کنیم. من حدود دوازده بذر را در گلدان بازیافتی یک گالنی همراه با کمی مخلوط گلدان شروع می کنم. خاک را گرم و مرطوب نگه دارید ، مانند سایر بذرهای بهاره کاشته شده بهار (یعنی گوجه فرنگی)

بذرهای سیب چه مدت طول می کشد تا جوانه زنی کنند؟ بعد از ۶ هفته طبقه بندی سرد ، دانه های سیب در واقع خیلی سریع جوانه می زنند. بسیاری از بذرها روی حوله کاغذی یخچال شما جوانه زده و بعد از کاشت سریع ترین دانه ها از خاک خارج می شوند. با فرض اینکه دمای خاک نسبتاً گرم باشد (حدود ۷۵ درجه فارنهایت) بذرها باید طی ۱-۲ هفته از خاک خارج شوند. از آنجا ، نهال های سیب را در گلدان پرورش می دهیم تا درختان جوان حداقل ۴-۶ اینچ طول داشته باشند. این بدان معناست که احتمال کمتری وجود دارد که آنها را در جایی که کاشته شده اند از دست بدهیم ، اما قرار دادن آنها نیز ایده خوبی است زیرا یک قدم گاه به گاه می تواند به معنی پایان یک درخت جوان در این مرحله باشد.

پیوند جوانه های سیب

اگر می خواهید آنها را زودتر از موعد وارد زمین کنید ، فقط صبر کنید تا دمای شب به طور مداوم بالاتر از ۵۰ درجه در بهار (یا اوایل تابستان در اینجا در کشور شمالی) باشد.

وقتی نهال سیب در زمین قرار گرفت ، کار رشد و نمو به یک درخت کامل را آغاز می کند. از آنجا که آنها روی پایه کوتوله پیوند نخورده اند که آنها را معلولیت می دهد و مواد مغذی آنها را محدود می کند ، سیب های نهال قوی و سالم رشد می کنند ، بلکه درشت نیز می شوند. هرس خوب می تواند درختان سیب را کوچکتر کند ، اما هنوز باید سیب هایی با اندازه کامل کاشته شوند که فاصله آنها حداقل ۲۰ فوت باشد

چه مدت طول می کشد تا نهال های سیب برای تحمل میوه استفاده کنند؟

با کمال تعجب ، واقعاً بیش از یک درخت کاشت گران قیمت پیوند خورده نیست. نهالستان درختان سیب خریداری شده به طور کلی حدود ۸ سال پس از کاشت تحمل می کنند. آنها ممکن است مدتی در گلدان باشند ، همین امر باعث می شود که کمی ریشه دار شده و کوتاه بیایند. حتی در بهترین موارد ، درختان بزرگ نهال بزرگ ۶ اینچ پیوند را به خوبی انجام نمی دهند و بهبودی آنها کمی طول می کشد و دوباره رشد شدید می کنند.

نهال سیب ما بعد از سه سال در خاک اکنون در واقع از درختان نهال پیوند زده شده ما بلندتر است. ما انتظار داریم که آنها در حدود ۵ سال دیگر در کنار سایر انواع استاندارد سیب ما از بین بروند ، اما زمان مشخص خواهد شد.

 

مقالات مرتبط
راه های شناخت نهال خوب اخبار و مقالات ادامه ... ✛ توضیحات بیشتر نهال گردو کوپه کانادایی فروش فوق العاده نهال گردو کوپه کانادایی اخبار و مقالات ادامه ... ✛ توضیحات بیشتر نهال آنلاین فروش نهال‌های گلدانی اخبار و مقالات ادامه ... ✛ توضیحات بیشتر چرا باید هلو بخوریم اخبار و مقالات ادامه ... ✛ توضیحات بیشتر شگفتی های مصرف گلابی که از آن بی اطلاع هستید اخبار و مقالات ادامه ... ✛ توضیحات بیشتر بیش از ۵ خواص بی نظیر شلیل اخبار و مقالات ادامه ... ✛ توضیحات بیشتر عجایب سیب که هرگز نمیدانستید! اخبار و مقالات ادامه ... ✛ توضیحات بیشتر کاشت و پرورش درخت هلو اموزش دسته بندی نشده ادامه ... ✛ توضیحات بیشتر پرورش نهال سیب اموزش ادامه ... ✛ توضیحات بیشتر ۱۰ میوه برتر و خوش طعم و پر از ویتامین اخبار و مقالات ادامه ... ✛ توضیحات بیشتر
online_nahal Follow
322posts 15.5Kfollowers 7,557following
آنلاین نهال 👜🎒👛 فروش نهالهای مثمر و غیرمثمر
زیر نظر جهاد کشاورزی با 30 سال سابقه
ارسال با پایانه اتوبوسرانی و تیپاکس
مدیریت ستار رمضانی
17Street,Miandoab
onlinenahal.com
درباره مـا
آنلاین نهال بزرگترین تولید کننده نهال در غرب کشور با همکاری و ناظرین و کادر مجرب جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی و بیش از سه دهه در زمینه نهال کاری – نهال فروشی – خرید نهال – فروش نهال و احداث باغات مدرن اقتصادی میوه فعالیت دارد.این شرکت سالیانه ۵ هکتار نهالستان از انواع نهال پیوندی و غیر پیوندی گردو زیر کشت دارد.که سالیانه حدود ۳۰۰ هزار اصله نهال شناسنامه دار و مجوزدار تولید می کند و به داخل و خارج از کشور صادر می کند